Praga i podsumowanie miesiąca

30 Cze
Kategoria: Lifestyle

Miało być podsumowanie tygodnia, ale stwierdziłam, że skoro w niedzielę po 10 godzinach podróży po prostu zasnęłam i nie opublikowałam wpisu, to dziś zrobię takie podsumowanie miesiąca.

Mamy ostatni dzień czerwca i mam ważenie, że kończy się kolejny cudowny miesiąc (maj i czerwiec to moje dwa ulubione miesiące), który uraczył nas porcją letnich dni, z których niestety nie do końca miałam czas skorzystać.

Jednak pomimo to jestem z siebie dumna ponieważ udało mi się wygospodarować 1,5 godzinki czasu, 3 razy w tygodniu, na treningi pod okiem trenera. Czasami dziwię się sobie jak mi się to udaje, ale staram się być systematyczne i widzę, że daje mi to wiele radości, poza tym trochę ruchu i świeżego powietrza dobrze mi robi przy moim systemie pracy.

Jak już wiecie z poprzedniego wpisu i malutkiej zapowiedzi na Facebooku, miałam w końcu urlop. Czas ten spędziłam w Pradze, bez komputera, sprawdzania skrzynki mailowej, portali społecznościowych, za to z lekkimi książkami, które pozwoliły mi na totalny relaks.

Podróż do stolicy Czech mieliśmy zaplanowaną od około dwóch miesięcy. Pomysł na ten wyjazd pojawił się zupełnie spontanicznie, po telefonie kolegi, który podczas rozmowy poinformował, że znalazł tanie bilety autobusowe i nie ma nad czym się zastanawiać więc dokonaliśmy rezerwacji.

Ostatnie dwa miesiąca to był i jest nadal bardzo intensywny czas pracy, tworzenia nowych projektów, jednak czasami warto zrobić sobie chwilę przerwy, tym bardziej kiedy zaczyna domagać się tego nasz przemęczony organizm i nasza wydajność zaczyna znacznie spadać i tak było w naszym przypadku.

Pracowałam do ostatniego momentu przed wyjazdem, tak naprawdę ostatnie 48 godzin przed podróżą spałam w sumie może 5 godzin, ale udało mi się pozamykać tematy na tyle, żebym mogła mieć spokojny urlop.

Tym samym kompletnie nie przygotowałam się do wyjazdu, poza zakupem przewodnika z mapą, którego i tak nie zdążyłam przestudiować. Dopiero będąc na miejscu planowaliśmy wycieczki i miejsca, które chcemy zobaczyć.

Powiem szczerze, że pierwsze wrażenie po opuszczeniu dworca autobusowego Florenc, w godzinach popołudniowych i udaniu się w kierunku centrum, gdzie mieliśmy wynajęte mieszkanie, nie były zbyt pozytywne. Na pierwszy rzut oka było brudno i nieświeżo.

Jednak po do tarciu do celu i udaniu się na stare miasto, żeby poznać najbliższą okolicę, nasze zdanie diametralnie się zmieniło.

Architektura zachwyciła mnie niesamowicie, te uliczki i kamienice, cudowne.

uliczki

Nasz nocleg okazał się w odległości około 10 min pieszo od mostu Karola więc mieliśmy idealną tzw. bazę wypadową do pieszych wędrówek.

Dzięki temu oprócz wspomnianego już mostu Karola, który jest nr 1 obiektów do zobaczenia w Pradze, zwiedziliśmy Rynek Starego Miasta, gdzie na ratuszowej wieży można zobaczyć zegar astronomiczny skonstruowany w 1410 roku, Hradczany, w tym pałac królewski, katedra św. Wita i ogrody królewskie.

zegar katedra ogrody most

Ciekawym punktem wycieczki był również spacer na wzgórze Petřín, skąd rozciąga się fantastyczny widok na zabytkowe centrum Pragi, możemy również zobaczyć pomniejszoną replikę wieży Eiffla oraz odpocząć w ogrodzie różanym.

widok wieza ogrod

Kolejnym budynkiem godnym uwagi jest fasada Teatru Narodowego, a stamtąd udaliśmy się zobaczyć słynny Tańczący Dom, czyli typową nowoczesną architekturę, który znajduje się w sąsiedztwie rzeki Wełtawy. Brzegiem rzeki, wzdłuż której rozmieszczone są liczne kawiarnie i ławeczki, z powrotem udaliśmy się do starej części Pragi.

tanczacy weltawa teatr

Jeszcze dwukrotnie wracaliśmy nad Wełtawe żeby odpocząć po kolejnych wycieczkach.

Praga to magiczne miejsce z przepiękną architekturą i cudownym klimatem, który trzeba poczuć osobiście.

A teraz po tych wspomnieniach czas wracać do rzeczywistości i rzucić się z powrotem w wir pracy, ale jeszcze tylko osiem tygodni i witajcie tatry !

Czytany 1332 razy

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.